Home LY2KM ekspedicijos WAL kontestas
Photo moments
3.jpg
VMU RC
MAIN menu
VMU RC support projects
Banner
Lietuvos Flora ir Fauna
Banner
Lietuvos piliakalnių diplomas
VDU RK Sponsors
Banner
Vytauto Didžiojo Universitetas
Flag Counter
Free counters!
WAL kontestas
Written by Petras (LY2KM)   
Monday, 06 June 2011 16:08
WAL kontestui buvo parinktas maršrutas, įvertinant kelis momentus. Nuvažiavus tokį kelio gabalą, būtų griekas neapmindžioti kokio nors piliakalnio. Tokiai akcijai kaip tik tiko mano kadaise praleisti Pavištyčio abu piliakalniai.
Albinas dirba konteste - mano tikslas MA-29 ir MA-30. Kelionės maršrutas grubiai Prienai - Alytus - Simnas - Kalvarija - Gražiškiai - Pajevonys - Kaupiškiai - Vištytis. Skaičiavimai ir nuojauta neapgavo - MA-29 papėdėje buvom likus iki kontesto galo dešimčiai minučių. O dabar apie varžybas viską iš eilės paporins Albinas.

Dalyvauti mobilių-portabilių stočių čempionate neplanavau. Važiuoti į gamtą nebuvo pakankamo priemonių kiekio, o dirbti stacionariai - jokio įdomumo. Tačiau savaitgalio planus stipriai pakeitė trečiadienio vakare Petro LY2KM skambutis su pasiūlymu jungtis prie jo į kelionę šeštadienį. Vienintelis mano prašymas priimti į kompaniją mano XYL buvo patenkintas (norėjau padaryti ir jai atrakciją gimtadienio proga), tai beliko galvoti tik apie būsimą startą. O patirties jokios nebuvo. Pasižiūrėjau bent į pastarųjų metų rezultatus, kažką bandžiau primesti, bet paskui nutariau, kad bus taip, kaip išeis.

Ankstų šeštadienio rytą atvažiavo Petras, susimetėme reikalingus daiktus ir patraukėme Prienų link. Pradėti darbą nuo Kauno nebuvo prasmės - pakako ir šiame kvadrate esančių  stacionarių stočių. Todėl starto vieta buvo pasirinkta netoli Prienų, kvadrate K18 taip, kad jame neužsibūti. O jau kvadratą L18 teko pervažiuoti pilnai.

k-18-1 k-18-2 k-18-3

Bemegzdamas QSO, nelabai turėjau laiko žvalgytis į vietas, pro kurias važiavome. Įsikūriau ant galinės automobilio sėdynės, o iš priekio ateidinėjo komandos, kad kvadratas baigiasi ir jau prasideda naujas. Perkirtus kvadratų susikirtimo liniją, tapdavau nauju korespondentu, tad iš karto pradėjau siūlyti Sauliui LY5W naują QSO numerį. Teko įtikinėti - pagal jį nebuvo 3 QSO tarpo. Pasirodo, reikia skaityti nuostatus, ką ne visi buvo padarę. Ir pasirodo, kad tas, kas kalba daugiausiai ir garsiausiai, nebūtinai daugiausiai ir žino. Bet tokie nesklandumai greitai baigėsi, varžybos įsibėgėjo. Vis garsiau ėmė girdėtis mūsų mobilaus konkurento Juozo LY2AT/m signalas. Nenuostabu - artėjome vieni prie kitų, nedaug trūko, kad būtume susitikę tame pačiame kvadrate. Su kita mobilia stotimi LY5O/m reikalai ejosi ne taip sklandžiai - viso labo 1 QSO pačioje varžybų pradžioje. Bronių girdėjau, o jis mūsų - ne. Gaila, prarasta nemažai daugiklių.

Kai jau truputį apsitryniau, o tempas sumažėjo, nusprendžiau pabandyti padirbėti telegrafu. Esu labai nekoks SSB operatorius, telegrafą labiau myliu ir man geriau sekasi. Pasirodo, tik ne šiose varžybose. Maža to, kad važiuojant sunkoka manipuliuoti raktą, bet neįmanoma nieko prisišaukti. Suprantu, mūsų signalas buvo silpnas, tačiau vis viena turėjo būti  girdimas. Kažkaip YL3GAO išgirdo mane ir užmezgėm QSO iš 7 kvadratų.  O mano pasirodymą CW ruože užfiksavo ir leido įsirašyti QSO tik vienintelis Arvydas LY2F. Na, kad jis moka dirbti CW, žinau gerai,  ne kartą konkuravome įvairiose varžybose. O ką kiti? Bandžiau dirbti CQ režime - nieko. Bandžiau pasišaukti - jokios reakcijos. Žodžiu teko šį žaidimą baigti ilgam, tik kai jau pačioje pabaigoje nebeliko ką daryti, vėl grįžau ten. Vis viena tas pats - šaukiu, o manęs niekas neklauso. Ir negirdi net tada, kai jų niekas nekviečia. Keista pažiūra -5 taškų ir į paprastų QSO vertės ryšys (ir dar daugiklis) niekam nereikalingas. Nereikia tai nereikia - prievarta mielas nebūsi.

Varžybų metu nebuvo naudojama jokia varžybinė programa. Mano mėgstamas SD šių varžybų nepalaiko, o CGLOGu naudotis nemoku. Todėl ir net nežinojau, kiek QSO pavyko užmegzti. Tiesiog prirašyti lapai buvo metami į krūvelę šalia. Visi QSO skaičiavimai buvo atlikti jau grįžus namo. Pažiūrėjęs į ankstesniųjų metų rezultatus, galvojau, kad neturint patyrimo ir nežinant koks bus aktyvumas, gerai būtų nors 200 QSO rezultatas. O peržiūrėjus visus lapus paaiškėjo, kad jų yra 292. Todėl šituo rezultatu tikrai esu patenkintas. Ir manau, kad šito rezultato pagrindas - puikiai Petro paruošta technika ir labai racionaliai parinktas maršrutas. Tai, kad buvo pravažiuota daug kvadratų, leido palaikyti gerą tempą. Jei dar būtų buvęs nors koks atsakinėjimas CW, galima buvo padaryti gerokai daugiau. Buvo 1 tuščias 4 minučių tarpas, 4 tarpai po 3 min. be QSO, o per paskutines 21 minutę tebuvo užmegzti 4 QSO. Nors stengtasi buvo labai...

Buvo pervažiuota 13 skirtingų kvadratų, 11-oje iš jų buvo spinduliuojamas tik mūsų signalas. O baigėsi varžybos, pasiekus Vištyčio 1-jį piliakalnį. Čia mano misija kaip ir baigėsi, nes šiame piliakalnyje aš jau buvau anksčiau.

m-11 m-11-1

Čia mes jau MA-29 papėdėje. Kol Albinas dabaiginėjo kontestą, aš per tą laiką pasistačiau poziciją ant piliakalnio. Ir kai nulipau pasiimt aparato, Albinas visas šlapias nuo prakaito / paskutinės 10 min. be kondicionieriaus!!! / jau stovėjo šalia mašinos.
ma-29 ma-29-2

Nuo piliakalnio visom kryptim nuostabūs vaizdai. Truputį nustebino tik korespondentų nebuvimas. Gal po kontesto visi pavargę buvo, o gal todėl kad jį beveik visi jau turi.Kvorumą surinkt pavyko ir kadangi kepino saulė - ilgai čia neužsibuvom. Patraukėm link sekančio.
ma-30-5 ma-30-1

Keliukas link Pavištyčio antro piliakalnio labai akmenuotas. Tą teko atlaikyti mašinos dugnui. Atrodo didesnių problemų pavyko išvengti. Korespondentų gausos vėl nebuvo. Teko tenkintis vos ne minimumu QSO, o ant karščio sėdėti ilgiau nebuvo ir noro.Skelbiu šios dienos akcijos pabaigą ir susivyniojam dračiukus.
Kadangi pietų metas, o mes nudirbę visus darbus ir tuščiais pilvais - tai sustojame šalia piliakalnio apžvalgos aikštelėje papietauti. Čia juk vargu ar teks kada atsibelsti...
ma-30-2 ma-30-3
ma-30-4



Apžvalgos aikštelės viršūnėje užritintas va koks akmuo
o ant jo iškaltas apylinkės žemėlapis. Gana originalu, tokio sprendimo prisipažinsiu sąžiningai, dar nesu regėjęs. Stovi stulpas su rodyklėm kurioj pusėj koks ežeras. Žodžiu vaizdai įspūdingi. Jau vien dėl to kelionė ne veltui.

Šiai kelionei kelti uždaviniai įvykdyti. Gavosi kaip gavosi. Visada aišku norisi geriau, bet... Grįžus namo spidometras rodė 334 km. Ne taip jau ir daug. Iki sekančio karto!

Petras - LY2KM
Albinas - LY2MM
Last Updated on Tuesday, 07 June 2011 04:51